1876

Pauligi lugu sai alguse aastal 1876, kui Saksamaalt Soome tulnud noor Gustav Paulig asutas oma äri. Toiduainetööstus oli alles lapsekingades ja toidukaupa müüdi peamiselt töötlemata toorainena. Gustav Paulig hakkas tegelema soola, kohvi, vürtside, jahu, portveini ning konjaki maaletoomise ja müügiga.

Paulig on tegutsenud erinevates Helsingi piirkondades: alguses Fabiani tänaval, siis Pohjoisesplanadi tänaval, 1890ndatel Eteläranta piirkonnas ja pärast sajandivahetust Katajanokkal.

Gustav Pauligist sai kiiresti visionäär ja silmapaistev ärimees. Ta mõistis kaubamärgi tähtsust ja kujundas 1880ndatel ettevõtte esimese logo. Pärast seda hakati Pauligi kohvipakke märgistama P-tähega, mis tähistas kõrget kvaliteeti. Kvaliteet oli ettevõtte rajaja jaoks oluline väärtus ja pärand järeltulevatele põlvedele. Pärast Gustavi surma aastal 1907 võttis äri juhtimise üle tema abikaasa Bertha Paulig.

1950

1950. aastal tutvustas Paulig esmakordselt Paula-tüdrukut. Eduardi poeg Henrik Paulig tõi Ameerika reisilt kaasa idee Paulast kui Pauligi väärtuste kandjast. Pauligi kohvipakke hakkas kaunistama Sääksmäki piirkonna rahvariietes Paula, keda kujutatakse vaskkannust kohvi kallamas. Paula-tüdruk sai kiiresti populaarseks. Kolm aastat hiljem tuli uus kampaania: autokaardid kohvipakkides, mille abil võitis Pauligi kohv paljude noorte mootorihuviliste poolehoiu.

Senine kontori- ja tootmispind Helsingis Katajanokka linnaosas jäi kitsaks. 1968. aastal koliti kohvitehas uutesse modernsetesse ruumidesse Vuosaari linnaosas. Tehase avamisel osales ka Soome president Urho Kekkonen.

1990

1990ndad olid Pauligi jaoks rahvusvahelise laienemise ja kiire arengu aeg.  Balti riikide turgude avanedes pärast Nõukogude Liidu lagunemist oli Paulig üks esimesi ettevõtteid, mis alustas koostööd oma vanade kaubanduspartneritega. 1993. aastal avati Tallinna lähedal Sauel Pauligi kohvitehas. Paulig oli pärast 50-aastast pausi tagasi Eestis.  Paulig avas  müügikontorid ka Lätis, Leedus ja Venemaal.

Kohvimaailm muutus, sest trendikate kohvikute ja restoranide arenedes tekkisid uued traditsioonid. Uue aastatuhande tähistamiseks tutvustas Paulig soomlastele uut ametit kohvimaailmas – baristat.

2011

Märtsis 2012 võeti kasutusele Pauligi kontserni ühtne identiteet. Koos ettevõtte logoga tutvustati meie uut tunnuslauset - parimaid maitseid otsimas. Meid ühendab kirg hea kohvi, maitsva toidu ja vastupandamatute maitsete vastu. Ühtne identiteet seob meid kontsernina. Kaubamärgid on meile nagu pereliikmed: igal neist on oma isikupära ja tugevused ning need on osa tervikust.

Pauligi kontserni väärtused on:
Otsime ja leiame
Rahuldume vaid parimaga
Kasvame koos   

1904

1904. aastal laiendas Paulig oma tegevust – lisaks hulgimüügile hakati tegelema ka toiduainetööstusega. Ühes Katajanokka linnaosa laohoones alustas tegevust Pauligi kohvitehas, mis oli esimene kohvitehas Põhjamaades. 19. sajandi lõpus oli ameeriklane John Arbuckle välja töötanud tööstusliku kohviröstimise tehnoloogia. Siiani oli kohvi müüdud ainult toorkohvina ja kohv röstiti ise kodus. Ettevõtte tegevuse algusaastatel moodustas toorkohv enamuse Pauligi poolt müüdud kohvist. Alles 1926. aastal ületas röstitud kohvi müük Soomes toorkohvi müügi.

Paulig hakkas kauplustele müüma röstitud kohvi 5-kilostes pakkkides. Tulles vastu ühe Ahvenamaa poepidaja palvele, tõi Paulig 1924. aastal esimesena kohvi turule ka tarbijapakendites. Esimesed 250- ja 500-grammised paberpakid toodeti käsitööna. 1925. aastal hankis Paulig esimese pakkimismasina ja peagi alustati ka 100-grammiste kohvipakkide tootmist.

Aastal 1929 tähistati kohvitehase 25. aastapäeva ja sel puhul tõi Paulig turule oma esimesed kohvimargid – kohvisegud Juhla ja Presidentti, mis on tänaste juhtivate kohvimarkide Juhla Mokka ja Presidentti eelkäijad. Enne seda tähistati erinevaid Pauligi kohvisegusid numbritega. Kaks aastat hiljem, aastal 1931, toodi turule jahvatatud kohv. Samal ajal hakkas Paulig esimesena Euroopas trükkima kohvipakkidele tootmiskuupäeva, et rõhutada kohvi värskust.

Gustav ja Bertha Pauligi poeg Eduard Paulig juhtis ettevõtet aastatel 1919–1947. Tema juhtimise ajal kasvas Paulig arvestatavaks tegijaks toiduainetööstuses.

1970

Henrik Paulig tõi välisreisilt kaasa idee professionaalsest klienditeenindusest ja aastal 1971 avati Paula-teenindus. Paula-teeninduse töötajad vastasid telefoni ja kirja teel tarbijate kohviteemalistele küsimustele ning õpetasid head kohvi valmistama. Lisaks anti välja põnevaid retseptiraamatuid ja korraldati tootetutvustusi. Paula-tüdruk külastas kauplusi ja kohvikuid ning nõustas tarbijaid.

1980. aastal avas Paulig kohvikultuuri edendamiseks ja professionaalide koolitamiseks kohviinstituudi. Vuosaari kohvitehas renoveeriti ja samaaegselt võeti kasutusele uus röstimis- ja pakendamistehnoloogia. Ettevõte laienes rahvusvaheliseks – Paulig ostis Suurbritannias kohvifirma Appleton Machin & Smiles Ltd, mis sai nimeks Paulig U.K. Ltd.

2010

Jaanuaris 2006 ostis Paulig uue kohvitehase jaoks krundi Vuosaari uue sadama piirkonnas. Sama aasta sügisel tehti lõplik otsus Pauligi läbi aegade suurima investeeringu tegemiseks. Uus kohvitehas alustas tööd jaanuaris 2010.

Back to top